Project Description
VIKEN LANDBRUKSTAKST
IDENTITET / NETTSIDE
Før sommeren ble vi kontaktet av Mette Hågensen i Viken Landbrukstakst. Bedriften måtte være på nett og hadde behov for full profilering, nettside og strategier for markedsføring av sine tjenester.
Jeg oppfattet prosessen som strukturert, ryddig, hyggelig og at de begge er genuint interessert i jobben.
De er profesjonelle, følger opp, og kommer med innspill og forslag på forbedringer. De forklarer prosessene og ulike alternative fremgangsmåter på en forståelig måte.
Jeg vet at jobben de gjør med min nettside gir resultater. Det kan jeg si da jeg hittil har fått inn 5 oppdrag via nettsiden de to første ukene. To via kontaktområdet på nettsiden, to via e-post og en via telefon. Jeg hadde ikke trodd at dette var mulig og hadde ikke klart dette uten VIAVISIO.
Jeg er kjempefornøyd med hvordan layouten på nettsiden har blitt og gleder meg til å samarbeide med dere i tiden fremover.
LOGO
Kunden ønsket en frisk farge og et symbol hentet fra landbruket i sin logo. Hun ville i tillegg ha noe enkelt, og vi hentet ut strå fra en større samling elementer og inkluderte dette i ordbildet som en «i».
Logoen er enkel, og kan brukes alene som et symbol, eller som en del av ordbildet. Strået er sentralt i landbruket, enten det gjelder gårder som dyrker mat, eller i forbindelse med dyrehold og fôr. Dette gjør det til et symbol som favner om store deler av landbruket, og et symbol som representerer hva Viken Landbrukstakst jobber med.
NETTSIDE
Fargen fra logoen er hentet igjen på nettsiden. Fargeprofil og bildemaner for Viken Landbrukstakst er tradisjonell, men frisk. Det var viktig for kunden å gjenspeile naturen og gjøre det gjenkjennelig for målgruppen sin. Med fokus på vårlige og klare farger, og bilder av vakker norsk natur og landbruk skal dette være et nettsted som føles trygt og som utstråler kompetanse. Viken Landbrukstakst vet hva de driver med!
Kunden ønsket å holde siden visuell med mye bilder, men fortsatt informativ. Teksten er delt opp i bokser for å være en del av designet, heller enn en vegg med tekst som mange er redd for på sine nettsider. Tekstene er utarbeidet av VIAVSIO etter intervjuer med kunden for å få frem informasjon som er viktig for bedriften.
DIGITAL MARKEDSFØRING
Vi jobber også med digital markedsføring for Viken Landbrukstakst,
i hovedsak Google Ads.
Her har vi fokus på å få de som søker etter landbrukstakst interessert i Viken Landbrukstakst over andre takstmenn. Konkurransen varierer veldig i forhold til hvor generelle eller spesifikke søkeordene er, så vår jobb er å spisse annonseringen så mye at kunden får mye igjen for pengene hun bruker på markedsføringen.
Google Ads er en løpende prosess hvor annonsene opprettes og til stadighet forbedres for å optimalisere resultatene for vår kunde.
FRISKE OPP PROFILEN?
Hos oss er vi opptatt av den personlige opplevelsen og å møte kundene våre med en kopp kaffe og gode ideer. Vi er klare for å høre om dine tanker og visjoner, og jobber for å gi deg et design og resultat som representerer dette. Vi gleder oss til å høre fra deg!