Project Description
BEYOND
NETTSIDE / DIGITAL MARKEDSFØRING
Beyond er et reisebyrå for kitesurfing- og opplevelsesreiser som bygger videre på reisene levert av tidligere Camp Fluid. Kunden kom til oss for å få satt opp nettside og kontoer i sosiale medier for det nystartede selskapet. Vår utfordring var å videreføre selskapets eksisterende profil fra Camp Fluid til Beyond.
«Jeg er utrolig glad for at jeg engasjerte VIAVISIO som jeg fikk anbefalt av flere andre som driver egne selskap. De har vist stor kreativitet, effektivitet og det viktigste er at de har forstått mitt selskap sin visjon. Dette har ført til at de har kommet med løsninger og utbedret nettside og markedsføring til det bedre.
Når det kommer til kundeservice så har de vært behjelpelige selv etter arbeidstid når det har oppstått nødsituasjoner, og dette er uvurderlig. De har også svært konkurransedyktige priser, så her får man valuta for pengene. Jeg har selv anbefalt VIAVISIO til bekjente som driver egne selskap og satser på et langt og nært samarbeid.»
NETTSIDE
Kunden ønsket et enkelt design som var lett oversiktlig, inspirerer brukerne til å reise og vekker eventyrlysten. Med bakgrunn i Camp Fluids nettsider startet vi jobben med å fornye designet slik at det passet til Beyond sine reiser. Nettsiden viser reiseglede og opplevelser gjennom bilder, video og tekst. Det er opplevelsene og reisen som står i fokus, både for selskapet og nettsiden.
DIGITAL MARKEDSFØRING
Vi har opprettet kontoer på Facebook og Instagram for Beyond, for å vise frem bedriften, reisene og fellesskapet i flere kanaler. Kunden har et innhold med stort potensiale for engasjement og et sterkt uttrykk i markedsføringen.
Etter vurdering og analyse av markedet kom vi i samarbeid med Beyond frem til at annonsering på Facebook og Instagram ville ha større effekt for bedriften, fremfor å annonsere i Google. Målgruppen er enkel å nå i sosiale medier, og innholdet er visuelt godt for denne formen for annonsering. Vi har satt tre segmenter – nye kunder, tilbakevendende kunder og lignende potensielle kunder. Dette for å treffe segmenter som er på forskjellige steder i kundereisen.